6.- El concepte i el compromís de justícia d'Arcadi Oliveres, el meu mestre per la justícia i per la pau.-

 

Les abelles concepte de comunitat i solidariat

Quan vaig conèixer a Arcadi Oliveres era el meu professor a l'INSAF (Facultat de Teologia) de la llicenciatura de Ciències Religioses 1994-99 i a la URV- INSAF, en el Màster d'Història de les Religions 2003-05, era una persona que inspirava confiança, humil, senzilla i sàvia. Parlava d'una economia solidària, sostenible a favor dels més pobres i ecològica com més justa i sostenible, era els anys noranta.

Criticava al Ministeri de Defensa. a la Banca, a les industries d'armament, a els personatges que influïen en la manipulació del govern d'Espanya i denunciava als Pujol, entre altres aspectes com la corrupció, la inversió en la guerra i en el capitalisme injust.

Més tard a partir del 2012 el vaig tenir d'amic o millor dit de germà en la fe i la solidaritat. Ell em va donar suport a la tesi Cooppel per la pau i a l'apostolat C@LC en 2012 a la sala de graus del Campus Catalunya el dia 29 d'octubre de 2012  i el 20 de maig de 2013 a l'Ateneu de Tarragona, en el projecte Cooppel per la Pau.

Vosaltres crieu que si ell denunciava als Governs d'Espanya i de Catalunya, a la industria armamentista, als bancs inversos en armes m'he de callar de les injustícies comeses a Vida Creixent en els darrers dos anys per dues persones?. Dient que el problema era una que ja s'ha mort i el problema realment eren elles dues.

S'ha de pregar que ens demanin perdó, que en el futur es garanteixi una sana convivència o s'ha de demanar dimissions o repetir les eleccions?.

En tot això em d'estar receptius, escoltar i mirar que ens respectin per sempre els principis evangèlics i de la pau compartida.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

59.- Trobada interdiocesana a Girona 2023.-

56.- Trobada interdiocesana de Vida Creixent a Girona 10 de maig de 2023.-

61.- Avui reinici del curs 2023-24 a santa Maria de Cambrils.-